| Yazar | Mesaj |
Hasan Yasin Öztürk |
22:50 23-10-2004 GMT+02 saat |
|
Bir kelimem var bu tür durumlar için; ama neyse. (Baş harfi B, sonrasında üzeri noktalı [yani ince], geniş yuvarlak ünlü harfimiz.)
|
|
Burak Güler |
06:01 24-10-2004 GMT+02 saat |
|
her işaret bi kodlamamıdır, yoksa her kodlama tekniği birer işaretmidir?
yoksa bunlara harfde denilebilirmi. Yoksa programlamanın temeline basamaklama ile inilemezmi? |
|
Hasan Yasin Öztürk |
22:06 24-10-2004 GMT+02 saat |
|
Yanıtlamaya çalışayım, elimden geldiğince...
1.Her işaret bir kodlama mıdır? İşaret, adı üstünde, bir şeye işaret eden bir başka şey demek. "Kod" ise, bir şeyi ifadede kullanılan semboller için kullandığımız bir kelime. Bu açıdan, işaretlerin kodlama değil, "kod" olmasından bahsedebiliriz. Her işaret, kendisi olmayan bir başka şeyi anlatır, aynen kod gibi. Sonuç olarak, her işaret bir koddur. 2.Her kodlama tekniği bir işaret midir? İşaret, kod ve kodlama arasındaki ilişkiyi birinci soruda açıkladım; ama daha da netleştirmek için kısa bir ilişkilendirme sunayım: İşaret - Kod; İşaret Sistemi - Kodlama. "Kodlama" kelimesi, tekniği içinde barındıran bir anlama sahip zaten ve bu nedenle, kodlama tekniği demek anlama çok da bir şey katmamak oluyor. 3.Yoksa bunlara harf de denebilir mi? Harfler de bir işaret sistemidir; ama her işaret bir harf değildir. Türkçe'de, ağzımızla çıkardığımız seslere "işaret eden" harfler kullanarak yazı yazarız. Otomobil kullanırken, farklı bir "dile" sahip, farklı bir işaret sistemiyle karşı karşıyayızdır ve bu sistemi kullanarak üzerinde hareket ettiğimiz yolu bizim için tasarlayıp üretenlerle iletişim kurarız. Bu durumda, her işaret bir harftir diyemeyiz; ama "her işaret sistemi bir dildir" diyebiliriz. Bu üç soruya verdiğim cevaplarla, programlamanın temeline nasıl da basamak basamak inmeye başladığımız gerçeği de, dördüncü sorunun cevabı oluyor, görebilenler için. "Ne basamağı, nereye iniyoruz? Söylediklerinle programcılık arasındaki kodlamayı çözemedim" gibisinden itiraz sahipleri, içeride ne olduğunun farkında olmadıkları, görecekleri şeyleri bilmedikleri bir karanlık mahzene inmekte olduklarının farkına varmalılar önce. Yolculuğun bundan sonraki kısmında sizi aklınızla başbaşa bırakıyorum. Eğer aklınızın eşliğinden memnun kalmaz da bir dost sese ihtiyaç duyarsanız, ben gene gelir, sonraki basamaklarda gene yardım ederim. Şimdilik müsaadelerinizle aşağı inip, işime döneyim... |
|
Yunus Emre Yılmaz |
09:31 01-12-2004 GMT+02 saat |
Alıntı Programlama için zeka gerekmez ifadesi beni üzdü doğrusu. |
|
Bahadır Davut |
11:27 01-12-2004 GMT+02 saat |
|
Biz örneklerini görüyoruz ama işin açığı, olay algoritma üretmede geçiyor.. Bir de zeka gerektirmez lafı ucu açıkbir laf.. Sonuçta insanın zeka sını ne ile ölçerisinz ki, sabit bir birimi yokki?? Sayısal zeka desek daha doğru olur sanırım.. |
|
Mahmut Kavici |
11:30 03-12-2004 GMT+02 saat |
Alıntı Buradaki zeka gerekmezi anladığınız anlamda kullanmadığını düşünüyorum (kendisini yakından tanırım da Zeka gerekmez şöyleki programcı olmak için illa dahi olmak gerekmez. Normal seviye de biri olmak yeterlidir. Sorun bizim millet olarak biraz tembel davranmamız sanırım |
|
|
Burada hazır yapılmışı var :) origamisan.org, burada da karalanmışı : kavidesign.com
|
|
Koray Kızılbulut |
06:23 10-12-2004 GMT+02 saat |
|
Evet program yazmak için zeka gerekmez!
Tabi ki tuşlara basacak kadarda kabiliyeti olması lazım, o da kendi şahsına munhasır bi meziyet değil. Programla dillerinin kullanabileciğin özellikleri sınırlıdır. "reserved word" denilen kalıpları sabittir, bunların dışına çıkılmaz. progmalacıdan programında sadece bulara istenilen istikamete doğru yön vermesidir. Hem nasıl kişi aynı şekilde sınırlı olan eline, koluna, diline ... yön verebiliyorsa bu kabiliyeti olmayan kelime kalıpları gürühunada aynı şekilde yön verebir. |
|
|
Hayat...
elindekilerinin kıymetini bilmeyip elinde olmayanlar için çabalamaktan ibaret! |
|
alper çelik |
14:35 15-12-2004 GMT+02 saat |
|
program yazmak bu kadar kolay mı gerçektende yaaa?
|
|
|
ONLY GOD CAN JUDGE ME
|
|
Bahadır Davut |
14:46 15-12-2004 GMT+02 saat |
|
program yazmanın ne kadar kolay olduğunu buraya tıklayarak anlayabilirsin..
Orjinal kaynak: Hello World (Merhaba Dünya) |
|
Burak Güler |
17:19 26-12-2004 GMT+02 saat |
|
Herşeyin kaynağı zekanın band genişliği ile alakalı
"I have NOT failed. Also I've found 10,000 + 13 ways that won't work." |
|
Mustafa Musa Ülker |
07:56 27-12-2004 GMT+02 saat |
|
|
|
|
:: Websitm :: http://www.musaulker.com/ ::
:: Bilgisayarımı görmek için a href=http://www.biltec.org/datas/users/2-bil.jpg>tıkla!/a> :: koray yeni farkettim toplayacağız bir gün elbet :p |
|
alper çelik |
09:01 27-12-2004 GMT+02 saat |
|
|
|
|
ONLY GOD CAN JUDGE ME
|
|
Koray Kızılbulut |
07:29 06-01-2005 GMT+02 saat |
|
Neydem, yok başka söze hacet!
|
|
|
Hayat...
elindekilerinin kıymetini bilmeyip elinde olmayanlar için çabalamaktan ibaret! |
|
volkan bey |
06:46 08-01-2005 GMT+02 saat |
|
Gerçektente algoritma hakkında söylediklerinize katılıyorum o yüzden bende yapmış olduğum araştırmaları(heap sort ve diğer arkadaşlarımdan alacağım arama yöntemlerini) yayınlıyıcam, güzel bişiler yapmaya çalışcaz işte... Hazır konu açılmışken sorayım heap sort ta en son daldan sıralamaya başlanıyor sonra üst dallara doğru sağdan sola devam ediyo, benim dikkatimi çeken şey üst dalda yapılan değişiklik anında alt dala da yansıyor, acaba sıralama yöntemi mi böyle? Yoksa her 3 lü grup sıralandıktan sonra tekrar başa dönüp yeniden mi grupları kontrol ediyor ? örnek:http://www.cs.brockport.edu/cs/java/apps/sorters/heapsortaniminp.html
Birde şu cursor mevzu hakkında detaylı bilgi alabilir miyim ? Nereden indiririz konu hakkında Türkçe Döküman Alıntı |
|
Koray Kızılbulut |
04:02 13-01-2005 GMT+02 saat |
|
Vaybe elin adamı yapıyor...
birde bu siteyi dene orada ki anim. daha iyi gibi http://ciips.ee.uwa.edu.au/~morris/Year2/PLDS210/heapsort.html neyse akılları karıştırmayacaksa hatırladığımız kadarıyla bir kaç açıklama yapalım: hazır dizilmiş dataların üçlü bloklarını (sol merkez sağ) merkezdeki datanın en büyük/en küçük (Sıralama ya bağlı olarak) olmasını koşulunu sağlıyor (adamlar bunu aşağıdan yukarı doğru kontrol ederek yapmışlar bence yukarıdan aşağı doğru yapılsa daha iyi olur gibi). Sonra root u koparıp en leaf olanı (alt en sağ) root yapıyor. root u değiştirme olmayıncaya kadar da üçlü blokların yapısına uydurarak aşağıya doğru kaydırıyor. böylece baştaki ağaç yapısını korunmuş oluyor. Sonra root u koparıp ... elemanımız kalmayıncaya kadar bu işlemi yapıyor! /* Bu arada şunuda belirteyim program yazan şahsı muhterem (program[cı] demek istemiyorum artık) yukarıdaki olay akışına bakınca kodu aklında şekillendiyor olabilmesi lazım!... */ ---------------------------------------- "Cursor takip metodu" için örnek bulmak birazcık zor (knopix in oyunları (knopixin ilk incelediğim yeridir) arasında BB isimli bir animasyon var onu izleyince baya etkilenmiştim) metod ta benim biraz daha dikkatinizi çekmek istediğim mavi ekrana yazdıklarınız siyah ekranda (Turbo c++ 3.0 |
|
|
Hayat...
elindekilerinin kıymetini bilmeyip elinde olmayanlar için çabalamaktan ibaret! |


Sonraki Sayfa

